11.7.2023

Pakkopaussi puutarhuroinnista

 Märkä sammal kiven päällä yllätti

Tämä kivi ja sammal mokomakin yllättivät lauantaina. Olin keräämässä rohtoraunioyrttejä pois ja sitten se tapahtui. Sammal luisti kiven päältä jalkani alta ja kaaduin häntäluulleni kiviin. Poispääsemiseksi tarvitsin apua, niin kipeää teki.

Onneksi häntäluun murtuma on sellaisessa kohdassa, että pystyn istumaan tasaisella alustalla. Tuoliin laskeutuminen ja ylösnousu tekevät kipeää ja kenkiä en saa ilman apua jalkaani.


Nyt ei auta muu kuin lueskella ja käyskennellä hitaasti. Onneksi kipulääkkeet auttavat. Pieni lepo ei taida olla silti yhtään haitaksi, melkoista menoa ollut viime kuukaudet.

4 kommenttia:

  1. Harmillista minun siskontytöllä kävi samoin ja se vaivaa häntä välillä vieläkin ehkä lopun ikää .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota juuri olen miettinyt, että miten kauan mahtaa kestää. Aluksi otin paljon särkylääkettä päiväksikin, mutta huomasin touhuavani liikaa ja kipu paheni. Nyt otan vain yöksi, jotta maltan pysyä paikallani.

      Poista
  2. Voi ei! Häntäluun murtuma ei ole mitenkään kiva juttu ja kestää aika pitkään, että se ei enää vaivaa. Toivottavasti sinulla paranee hyvin. Sammalen peittämät kivet osaavat olla petollisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lääkärissä olin vielä niin kipeä, etten edes huomannut kysyä, että miten kauan paraneminen kestää. Nyt on moni sanonut, että TOSI kauan. Meneeköhän loppukesä nyt hissukseen? Harmittaa valtavasti. Tapanani on sanoa, että jokaisessa asiassa on jotain hyvää, niin tässäkin. Nyt olen lukenut pitkästä aikaa kaikenlaista ja muutenkin vähän rauhoittunut. Naapurinikin nauroi, että mä en oikein yleensä ole paikallani.

      Poista

Mukava kun kävit blogissani, kerro mitä ajatuksia se herätti sinulla